3 võimalust elurõõmu treenimiseks

3 võimalust elurõõmu treenimiseks

Eriolukord, kus viibime, on meile kõigile uus ning see tekitab meis küsimusi ja teadmatust. Selle kõige kõrvalt peaks iga päev leidma aega, et tuua fookus tagasi iseendale ja oma heaolule.

Tänaseks päevaks on teadlased ja psühholoogid uuringute käigus välja selgitanud, et geenid ja keskkond mõjutavad meie elu ligi 40% ulatuses, ülejäänu sõltub meist endist. Ehk siis tasub ikka ise rõõmu tundmise nimel pongestada ja punnitada küll. Rõõm on seda väärt!

Järgnevad tegevused ei ole midagi uut, kuid tõstavad elurõõmu, kui neid regulaarselt teha. Ja mis peamine, need on tasuta ja kõigile kättesaadavad. Nii, et tõsta oma nädalasse paras ports ja asu elurõõmu treenima!

Rõõm lihtsatest tegemistest

Millesegi süveneda ja jäägitult pühenduda on ilmselt parim rõõmuallikas üleüldse. See viib meid hetkedesse, kus unustame muud tegevused, meie meel on keskendunud vaid käesolevale toimingule ning tunneme voo seisundit. Igaühel meist on tõenäoliselt vähemalt mitu sellist tegevust ja kas teadlikult või alateadlikult jõuame nendeni ringiga alati tagasi. Need laevad meid, annavad energiat ning toovad vahetut rõõmu olemisest.

Tõstame dopamiini taset

Küll soovitatakse tõusta kell 5 hommikul, võimelda, lugeda mantraid, kirjutada päevikut või Morning Pages lehekülgi, tunnike õppida, mediteerida või joogat teha. Ja need toimivad, sest see on aeg iseendale. Täpsemalt nende meetodite kohta saad lugeda siin. Põhjus on lihtne: dopamiin. See on hormoon, mis juhib motivatsiooni, mõnutunnet, kiinduvust ja konsentratsiooni. Ja dopamiini tõsta saab nii läbi teadliku toitumise, füüsiliste tegevuste, mediteerimise kui ka eesmärkide seadmise ja saavutamise (mõjub ergutina).

120 minutit loodust

Lugesin hiljuti just artiklit ja uuringut(link artikli lõpus), mis väidab et meie heaoluks piisab 2 tunnist loodusest nädalas. Ja seda võib jupitada või teha hoopis üks pikem õuetiir ühekorraga. Vähendab stressi, tagab liikumise ja tõstab tuju. Isenda puhul olen märganud seda, et pärast looduses viibimist (metsas, mere ääres) on meel alati 1 skaalaosuti võrra rõõmsam kui enne.

Lõpp

Nii, et kui viibida 2h nädalas looduses, teha tegevusi, mis paneb muu unustama ja tõsta oma dopamiini taset trenni või ajutreeninguga … siis on ka elurõõm suurem. Lihtne ja loogiline: nüüd tuleb vaid tegevused nädalate ja päevade peale laiali jaotada, nii et elurõõmu igasse päeva mahuks!

Uuring looduses olemise kasust:

https://e360.yale.edu/features/ecopsychology-how-immersion-in-nature-benefits-your-health?fbclid=IwAR3YFLBo6DorUU090ep1vJQiG9HodZ7WJxmWPmZnifp8SrJtB92GX3O61u8