Kuidas ennast vaimselt, füüsiliselt ja emotsionaalselt kiiresti koguda?

Kuidas ennast vaimselt, füüsiliselt ja emotsionaalselt kiiresti koguda?

Käisin eelmine nädal koolitusel, kus mitmed Eesti tippjuhid jagasid väga häid enesejuhtimise võtteid, mis aitavad neil kiirelt enesekontrolli taastada. Rahu säilitamine peale närvesöövat koosolekut, lavalemineku eelne ärevus, ülioluline kliendikohtumine: need on vaid mõned neist.

Esmapilgul neid lugedes, tunduvad need liiga lihtsad, et töötada. Ometigi peitub kõigis neis elemente, mis viib meie fookuse närveerimiselt käesolevasse hetke, paneb olukorrale vaatama teisest perspektiivist või laseb hoopis kaine mõistusega asjale läheneda. Nii palju kui on erinevaid inimesi, on ka eri lahendusi. Ja need siin on kõik kodumaised, Eesti juhtide praktikas järgi proovitud.

Superman

Leia tualettruum ja võta peegli ees sisse Superman’i poos ja mõtle, et sina oledki tema! Tunne, kuidas sul on supervõimed ja hoia poosi mõned minutid – füüsis, vaimsus ja emotsioonid on kõik omavahel seotud. Olles võidukas ning edasipürgivas asendis ning uskudes, et sinusse koguneb tema enesekindlus, lahendusmeelsus ja karisma, võib pärast liigutada mägesid.

Visualiseeri

Oletame, et kohe algab kohtumine võtmekliendiga. Kujuta ette seda ruumi, kus see aset leiab: milline on sealne õhustik, kuidas näeb välja sealne mööbel ja kuskohas võiksite vestluspartneriga istuda? Millest võiks vestlust alustada ja mida küsida, et vastaspool tunneks ennast mugavalt? Mida ta vastab, kuidas su küsimusele reageerib, kuidas ta end tunneb?

Visualiseerides saame me juba ette läbi mõelda tingimused, mis on olulised meile endile ja tõenäoliselt ka teisele poolele. Tähtsaim: sa võtad aega, et planeerida ja võib piisata vaid ühest väikesest nüansist, mis terve kohtumise kulgu mõjutada võib.

Mõtle läbi algus

Hea start on ülioluline. Piisab täiesti, kui tead esimesi lauseid või küsimusi, et tekitada huvi ja ehitada rapport. Samuti tasub jälgida keskkonda: kas teisel poolel on mugav istuda; milline on temperatuur ja kas tajud, et vastaspool on ikka kindlasti valmis alustama?
Pärast seda oled niikuinii juba olukorras, mida mõjutavad palju tegurid ja suuteline andma oma selle hetke parima. Selle hetke parim = ettevalmistus + sinu oskused ning teadmised.

Klaaskuppel

Kujuta ette, et sina seisad suure klaaskupli all ja kõik halb koos erinevate murede ja probleemidega, mis parasjagu sinu elus juhtub, jääb klaaskupli teisele poole. Halva alla liigita erinevad tüütud ülesanded, töökaaslased, kes oma soovidega sulle sisse on sõitnud, lahendamata väljakutsed jms. Vaata, kuidas see halb, kupli teisel pool on ja sind segama ei pääse. Ole täiesti rahulik.

Mis on kõige halvem, mis juhtuda saab?

Enne kui vihastada või endast väljuda, küsi seda küsimust. Reaalselt – kõige halvem ei saa olla sugugi nii hull, kui meie esimene reaktsioon olla võis. Meil on komme üle reageerida ja võtta endale seisukoht, et nüüd on kõik untsus. Kui hakkame arvestama, et kõik ei saa alati minna nii nagu soovime, siis hakkame laskma asjadel juhtuda ja näeme, et mitte midagi hullu ei juhtugi! See oli vaid meie enese aju – mis kõikse halvema välja genereerida suutis.

Mina olen ekspert!

Oletame, et oled kutsutud koolitusele ettekannet tegema. Sa muretsed: on see ikka piisavalt hea ja mida küll teised minust arvavad, kui seal kõigi ees end rumalaks teen? Stopp! Sind on kutsutud ju esinema, et sa oma vaatenurka seletaksid, sina oled ju ekspert! Ja need inimesed saalis on tulnud sind kuulama! Nii, et tunneta seda – sa tead neid vastuseid. Ja teistel inimestel on endaga tegu – neil pole eriti aega, et sinu peale mõelda!

Siin need on. Võtted, mis töötavad. Hakka vaid katsetama ja leia endale sobiv! Edu!

Jäta kommentaar

Nimi
E-post
Koduleht
Kommentaar