Parimad müügimehed kuulavad

Parimad müügimehed kuulavad

Varahommikune pimedus väljas asendub läbi üksteise järel kustuvate tänavalampide hommikuvalgusega. Inimeste sagin, tihedalt üksteise järel reas olevad autod ning närvilisus, mille algav päev on kaasa toonud, tervitab täiesti harilikku teisipäeva. Kaubanduskeskuse müügimees vaatab ärevalt ringi, läheneb vastutõttavale inimesele, küsib midagi ning jääb ootama…

Kindlasti oled kohanud müüjaid, kes sind n-ö surnuks püüavad rääkida. Nad kõnelevad ühe hingetõmbega ja nii kaua, et sa niheled ja oled end juba ammuilma minekule sättinud. Sa ei taha teda kuulata, ootad vaid oma korda, et öelda „tänan, ma ei soovi“.

Tuleb tuttav ette?

Ometigi ei kirjuta ma, kuidas sellisest olukorrast välja pääseda, vaid kuidas tõeliselt head müügimehed hoopis läbi osava kuulamise sind n-ö lahti harutavad. Kirjeldan lühidalt 2 nippi, mida nad selleks kasutavad ja annan ühe ülilihtsa soovituse, kuidas ise kuulamises osavamaks saada.

 

  1. Mõistmine ehk Jagatud mure on pool muret

Kuulamine tähendab mõistmist. Olla mõistetud on meie baasvajadus. Kindlasti oled tundnud pärast mõnda vestlust head ja kerget tunnet – sind on ära kuulatud. Sul on poole kergem olla.

Harilikult ei lase me üksteisel mõtteid lõpuni rääkida. Paari lause järel tekib tunne, et saameru ja pakume kuulajale kohe õige lahenduse. Stopp! Inimesed ei taha ega ole valmis nõu saama enne, kui on seda ise küsinud. Osav müügimees ei katkesta sind, vaid kuulab seni, kuni oled jutuga lõpule jõudnud.

  1. Oskuslikud küsimused ehk Lahti harutamine

Nüüd, kui sina oled rääkimise lõpetanud, on müüjal kaks tähtsat ülesannet: tabada ära sinu tunne ja küsida nii, et teievaheline usaldus kasvaks. Seda saab teha näiteks nii: „Sain ma sinust õigesti aru, et …“ . Mõistnud, et olete samal lainel, võib järgmine küsimus olla midagi sellist: „Kuulen, et oled huvitatud…“ jne.

Hea müügimees lõpetab oskuslikud küsimused sõnadega, mida sina ise juba kasutad. Ta peegeldab neid sulle vestluse käigus tagasi ja see muudab teievahelise mõistmise paremaks.

  1. Soovitus ehk Miks on loodud inimesele 2 kõrva ja 1 suu

Kuula inimene lõpuni. Siis küsi. Punkt.

***

Kuulamine pole lihtne tegevus. Seda tuleb arendada samm sammult nagu ka muid oskusi. Mõistmine ja oskuslike küsimuste kasutamine igapäevaelus annab eelise pöörata vajalikke kõnelusi ja keerulisi olukordi enda kasuks. Samuti on nii lihtsam uusi sõpru võita. Tee proovi ja alusta minu soovitusest!

..on näha, et seekord on saadud kaubale. Surutakse kätt ja koos kerge naeratusega minnakse lahku. Selgest rahulolust pakatav müüja vaatab ringi, astub mõned sammud tagasi ja jääb ootama uut võimalust.

***

Illustratsioon: Kaspar Tamsalu Illustration

Jäta kommentaar

Nimi
E-post
Koduleht
Kommentaar